Több mint négy évtizeddel ezelőtt indult életművét átívelő, története legnagyobb szabású koncertjére készül az East együttes. A hazai progresszív rockszíntér kiemelkedő formációja október 23-án, a nemzeti ünnepen lép fel a Budapest Sportarénában számos vendéggel.
Michael Nyman zenéi szólalnak meg a budapesti Erkel Színházban november 6-án a Michael Nyman Band közreműködésével.
Elhunyt Aradszky László táncdalénekes. A hatvanas évek egyik legnagyobb sztárelőadója vasárnap este halt meg, életének 83. évében, közölte a család hétfőn.
Az Erkel Színházban kezdődik a Solti György világhírű karmesterről elnevezett Maestro Solti Nemzetközi Karmesterverseny kedden a Filharmónia Magyarország szervezésében, a vendégkarmester az 1974-es karmesterverseny győztese, Kobajasi Kenicsiró lesz.
Rádőlt a díszlet egy része Marilyn Manson amerikai sztárra szombati New York-i koncertjén, a 48 éves zenészt kórházba szállították, a koncertet félbehagyták.
Volt egyszer egy Vadkelet címmel új lemezzel és december 28-án a Papp László Budapest Sportarénában koncerttel ünnepli 55. születésnapját az Omega együttes. A csapat szombaton első koncertjük helyszínén, az egykori Várklubban idézte fel a múltat és beszélt a jelenről.
A világpremierrel egy időben, csütörtöktől látható a magyarországi mozikban a Live At Pompeii, David Gilmour, a Pink Floyd egykori legendás gitáros-énekese koncertfilmje. A zenész tavaly csaknem fél évszázad után lépett fel újra a pompeji amfiteátrumban.
Az Andrássy úti évadnyitánnyal, szabadtéri előadásokkal és divatbemutatóval, az Erkel Színházban pedig hangversennyel kezdődik szombaton a Magyar Állami Operaház 2017/18-as budapesti évada.
Ízelítőül bemutatta új albuma egyik számát, a The Blackout című dalt a U2.
Megsérült a Bayreuthi Ünnepi Játékok záróelőadásán Catherine Foster. Az operaénekesnő a második felvonásra már nem tudott visszatérni, a színpad széléről énekelte tovább Brünnhildét. Szerepét a rendezőasszisztens, ráadásul egy férfi vette át Az istenek alkonyában.
A jubileumi Aréna-koncertje után új, 45 című lemezét mutatja be csütörtökön a Lord zenekar a Budapest Parkban.
Jócskán a beatgeneráció előtt indult pályája, és ragaszkodott is a klasszikus szórakoztatóipar eleganciájához, látványvilágához. Választott műfajában és stílusában épp ezért szokatlanul néha a decens öltönyt vagy szmokingot fürdőköpenyre cserélte, és ráadás dalait úgy énekelte koncertjein. A fürdőköpeny idővel a védjegyévé vált, s rajongói fürdőköpenyben köszöntötték – úgy, ahogy Douglas Adams íróról mindmáig törülközővel a vállukon emlékeznek.
Szuggesztív előadó volt, igen jó zongorista is. Szakadt róla a víz, miközben önmagát kísérve, erős, érzelemdús hangon énekelt: szerelmes dalai érzelmességét ez a komoly személyes jelenlét teszi hitelessé. Mint a hagyományos könnyűzenei műfaj képviselői általában, kedvelte a professzionális zenészekből álló, nagyzenekari kíséretet, de dalszerzőként saját aurát teremtett.
2006-ban egy koncerten (fotó: Dominik Beckmann). További remek fotók róla itt.
Udo Jürgens – eredeti nevén Udo Jürgen Bockelman – 1934. szeptember 30-án született az ausztriai Klagenfurtban. A helyi konzervatóriumban való tanulmányok után, az ötvenes évek elejétől lépett fel. Már tizenévesen zeneszerzői díjat nyert, húszévesen pedig hanglemez-szerződést írt alá. Egyik első világsikere az a szerzeménye volt, amelyet Norman Newell angol szövegével, Reach for the Stars címmel Shirley Bassey rögzített lemezre 1961-ben, s amely 1961 szeptemberében kiemelkedő eladásokat produkált az Egyesült Királyságban. Egy olyan évben, amikor Elvis Presley felvételei dominálták a slágerlistákat.
Az Udo Jürgens művésznevet 1954-től használta, saját előadásaival pedig 1960-tól aratta sikereit. A hatvanas években több Eurovíziós Dalfesztiválon is feltűnt, mígnem 1966-ban elhozta az első díjat a Merci, Chérievel. Köszönöm, drágám – üzeni a francia cím, a dal mély, szomorú szépsége pedig megragadta a közönség szívét.
A dalt évtizedeken át énekelte, és számos kortársa is repertoárjába vette. Slágerré válását mi sem jellemzi jobban, minthogy az instrumentális easy-listening világába is bekerült dallama. E műfaj egyik leghíresebb képviselője, a francia Paul Mauriat (1925-2006) gyönyörű átdolgozása már a hatvanas évek végén lemezre került.
Magyarul pedig a zseniális Cserháti Zsuzsa énekelte a nyolcvanas években, Bradányi Iván szövegével. A lélegzetelállítóan erős, női hang emlékezetessé tette ezt a felvételt is:
Udo Jürgens neve pedig összefonódott az Eurovíziós Dalfesztivállal. Annak aranykorában nyerte az első díjat, egy olyan korszakban, amikor minden felvétel kimunkált, színvonalas alkotás volt. (Egy évre rá Sandie Shaw vitte el a díjat a Puppet on a Stringgel, egy olyan mezőnyben, ahol többek között az olasz canzone legnagyobb alakját, Claudio Villát is a fellépők között találjuk.) Ausztria számára különösen fontos volt Jürgens sikere, s egészen Conchita Wurst idei győzelméig megismételhetetlen.
A hetvenes években is számos sikert aratott. Egyik leghíresebb saját szerzeménye a Griechischer Wein, amelyet 1974-ben komponált Michael Kunze szövegére.
A dalt a könnyűzene olyan felejthetetlen veteránjai is műsorukra tűzték, mint a harmincas évek óta töretlen sikerű Bing Crosby és az ötvenes évek csodálatos szerelmes énekese, a később a Keresztapa című filmmel ismét óriási sikert arató Al Martino, aki 2009-ben bekövetkezett haláláig rengetegszer énekelte ezt a kedves kompozíciót.
Udo Jürgens 1977-től Zürichben élt, a 2000-es években a svájci állampolgárságot is felvette. 1978-ban ő írta a futball világbajnokság német himnuszát, a Buenos Dias, Argentinát is.
Élete végéig a színpadon állt. Nyolcvanadik születésnapján pályatársai köszöntötték, Mitten im Leben címmel pár hete koncertturnéba kezdett. Három hete tartotta a nyitó koncertet Svájcban, méltó fogadtatással.
Séta közben lett rosszul, és hunyt el. A német nyelvű sláger világában egy korszak ért véget halálával.
Képes Gábor