a rovat írásai

Gyémántokkal rakják ki az Arany Pálmát

A cannes-i filmfesztivál történetében első ízben idén gyémántokkal rakják ki a fődíjat, az Arany Pálmát a 70. évforduló alkalmából - jelentette be kedden a Chopard svájci ékszerház. Időközben bejelentették: Jessica Chastain és Will Smith amerikai színészek, az Oscar-díjas olasz rendező, Paolo Sorrentino és Maren Ade, a Toni Erdmann című film német rendezője is ott lesz a 70. cannes-i filmfesztivál hivatalos versenyprogramja kilenctagú zsűrijében.

2020-ben jön a következő Avatar!

James Cameron bejelentette a következő négy Avatar-film forgalmazásának időpontját, az első folytatást 2020-ban láthatja a közönség.

Készül minden idők legdrágább indiai filmje

Az ősi szanszkrit eposz, a Mahábharáta megfilmesítését tervezik Indiában. A film az eddigi legnagyobb költségvetésű indiai produkció lesz a The Guardian beszámolója szerint.

Mindig komiszul bánt a nőkkel, azok annál jobban szerették

Hogy megy az idő, nyolcvan éves lett Jack Nicholson! És eme kerek számnál ismét végigtekintve pályafutását megállapíthatjuk, hogy 3 Oscar-díjával és kilenc jelölésével minden idők egyik legnagyobb filmszínészéről van szó. Szigorúan filmszínészről, mert a színpadon nem igen jeleskedett eme hosszú pályafutás alatt. És a dicsőséget talán az is árnyalja, hogy szinte kivétel nélkül jeles rendezőkkel dolgozott. Igaz, azok is nyilván csak azért forgattak vele, mert jó, nagyon jó a szakmájában.

Cannes 70: két magyar rendező is versenyben

Két magyar rendező filmje is meghívást kapott a május 17. és 28. között zajló 70. cannes-i filmfesztivál hivatalos programjába: Mundruczó Kornél legújabb filmje az Arany Pálmáért versenyezhet, Kristóf György szlovák-magyar-cseh-francia-lett koprodukcióban készült első játékfilmjét, az Out című alkotás pedig a második legjelentősebb szekcióba, az Un Certain regard (Egy bizonyos nézőpont) című válogatásba került be – jelentette be csütörtökön Thierry Frémaux, a világ legjelentősebb filmes szemléjének művészeti igazgatója párizsi sajtótájékoztatóján.

Stallone csalással vádolja a Warners Bros. filmstúdiót

Csalással, szerződésszegéssel és tisztességtelen üzleti praktikákkal vádolja a Warners Bros. filmstúdiót Sylvester Stallone.

Mel Gibson Passiója az Erkelben

Mel Gibson három Oscar-díjra jelölt A passió című filmjét vetíti nagypénteken, április 14-én az Erkel Színház.

Filmeket festett, minden kocka egy-egy önálló műalkotás

Az idő szalad, 75 éves lett Peter Greenaway, minden idők legfestőibb filmrendezője, aki négy vizuális gyönyörökben tobzódó opusz után kevésbé élvezhető alkotásokkal állt elő. Festőművésznek készült, úgy látszik, ez is kell ahhoz, hogy a történet ne nyomja agyon a látványt. mert mégis csak egy olyan médiumról van szó, ahol a képi világ a legfontosabb, talán. Greenaway persze 75 évesen is aktív, fest és multimédiás műfajokban utazik, de olyan szemet gyönyörködtető nagyjátékfilmet, mint A rajzoló szerződése, vagy a Z és két nulla, már valószínűleg nem fog készíteni.

Nolan új filmje nem lesz ott Cannes-ban

Christopher Nolan második világháborús új filmjét nem fogják vetíteni az idei cannes-i filmfesztiválon, mert a Dunkirk című alkotás egész egyszerűen nem fog elkészülni a mustráig – jelentette be az angol filmrendező, véget vetve a produkció esetleges cannes-i szereplésével kapcsolatos találgatásoknak.

Skandináv krimi jön a rókatündér után

Megkezdődött Ujj Mészáros Károly (Liza, a rókatündér) második mozifilmje, az X. című skandináv típusú krimi forgatása Budapesten. A mozifilm főbb szerepeiben Kulka János, Balsai Móni, Schmied Zoltán és Bede-Fazekas Szabolcs lesz látható – közölték a film alkotói az MTI-vel.

A fiatal Claudia Cardinale a 70. fesztivál plakátján

A római háztetőkön táncra perdülő fiatal Claudia Cardinale látható a 70. cannes-i fesztivál hivatalos plakátján. A sajtónak szerdán bemutatott vörös hátterű plakát az olasz filmsztár egy 1959-es fotója alapján készült.

Film összes cikke »

Kecskeméten rajzolták, Oscar-ra is jelölték

nepmesekleadA kedden Oscar-díjra jelölt A vörös teknős című, francia, japán és belga koprodukcióban készült, 80 perces animációs film nagy részét a kecskeméti rajzfilmstúdióban rajzolták, de a teljes színezése is itt zajlott – mondta el Mikulás Ferenc, a Kecskemétfilm Kft. ügyvezetője, aki szerint a lélektani ábrázoláshoz a kecskeméti stúdiónak különös érzéke van.

Az ügyvezető az amerikai filmakadémia keddi bejelentésére reagálva elmondta, hogy Deák Kristóf Mindenki című rövidfilmje mellett így A vörös teknősnek is van magyar vonatkozása az Oscar-díj jelöltjei között. A Kecskemétfilm Kft. ügyvezetője, Mikulás Ferenc emlékeztetett, közös munkájuknak Michael Dudok de Wit rendezővel több éves előzménye van.     Mint felidézte, az ír rendező, Tomm Moore a kecskeméti műhelyben készült Magyar népmesék rajzfilmsorozatra felfigyelve kereste meg a stúdiót, mivel készülő filmjéhez, a később Oscar-jelölt Kells titkához a magyaréhoz hasonló animációt képzelt el. A spanyol-angol animációs film, a szintén Oscar-jelölt Chico és Rita egy évre rá, 2010-ben már az ő javaslatára készülhetett részben szintén a kecskeméti stúdióban. A spanyol csapat is tovább ajánlotta a magyar szakembereket, akik ezután két francia film elkészítésébe is besegítettek. A Prima Linea párizsi stúdió Az elveszett aranyvonat fosztogatói, majd a Loulou és az elképesztő titok című filmekhez kérte fel a Kecskemétfilm Kft.-t. Ennek a sikeres együttműködésnek köszönhető, hogy később bennünket is javasoltak Michael Dudok de Witnek egy hajótörött férfi és egy óriási teknős különös kapcsolatát bemutató filmjének munkáihoz – tette hozzá Mikulás Ferenc.

vörös teknős
(Forrás: puskinmozi.hu)

A holland rendező az első egészestés filmjének, A vörös teknősnek az októberi, magyarországi bemutatóján az MTI-nek adott interjújában elmondta: a kilenc évig készülő filmjének a legnehezebb és a leghosszabb feladata a megfelelő szakemberek kiválasztása volt. A kecskeméti műhely tagjai régóta dolgoznak együtt, az összeszokottság és a jó szervezettség nagyon érződött a munkájukon. Ennek volt köszönhető az is, hogy később, a közös munka során hétről hétre nagyon magas művészi színvonalon teljesítettek. „A magyar szakemberek minden elképzelésemet felülmúlták, akár holnap belekezdenék velük újra egy közös munkába″ – emelte ki akkor Michael Dudok de Wit. Mikulás Ferenc szerint a kecskemétiek erőssége a karakteranimációban rejlik, a valóságoshoz közelálló figurák és mozgásaik megjelenítésében igazán jók. Az élőcselekményes filmekkel szemben az animációs műfaj lehetőséget ad a mikromozgásokkal és a kitartásokkal feszültséget keltő, másrészt az egyfajta érzelmi állapotot is tükröző "idő tágítására". Ennek eléréséhez az élet örök körforgását, valamint az ember és a természet egymásra utaltságát bemutató A vörös teknős a metakommunikáció eszközeivel dolgozik. A lélektani ábrázoláshoz és a különféle szituációk szöveg nélküli megjelenítéséhez a kecskemétieknek pedig különös érzékük van – mondta a rajzfilmstúdió vezetője.

vörös teknős
(Forrás: puskinmozi.hu)

Nagy Lajos rendező a kecskeméti kivitelezés irányítójaként elmondta: a rajzfilmstúdió 40 munkatársa 2014 őszétől 2016 nyaráig szakmailag négy különböző területen vett részt az Oscar-jelölt animációs film munkálataiban. A filmben fontos szerepet játszó árnyékok animációjának és az effektjelenetek egy részének megrajzolásából jelentős szerepet vállaltak, mint ahogy az emberi szereplők karakteranimációjának véglegesítésében is. A 80 perces animációs film nagy részét, 52 percet a kecskeméti műhelyben rajzoltak, de emellett a teljes anyag színezése is itt zajlott. A rendező kiemelte: a rendkívül aprólékos, precíz munkát igénylő feladat nagy kihívást jelentett számukra, hiszen szöveg híján gesztusokkal, arcjátékokkal kellett mindent elmondani, ami nagyon egyértelmű kifejezésmódot, ábrázolást igényel. Az egészestés animációs film erőssége a természetességében, az egyszerű, emberi érzelmek közvetítésében rejlik. Ettől válik igazán szerethetővé – mondta Nagy Lajos.

(mti)

• Publikálva: 2017.01.27. 12:27

Magyar játékfilmek