filmkereső

BIZALOM

Confidence

Gyártási év / Production Year: 1979

rendező / director: Szabó, István
író / writer (novel): Szántó, Erika
író / writer (novel): Szabó, István
forgatókönyvíró / writer (screenplay): Szabó, István
dramaturg / story editor: Bíró, Zsuzsa (I)
operatőr / cinematographer: Koltai, Lajos
operatőr / cinematographer: Szabó, Gábor (I)
kameraman / camera operator: Kovács, Gyula (V.)
kameraman / camera operator: Gráczer, Rudolf
rendezőasszisztens / assistant director: Varga, Vera (II.)
vágó / editor: Csákány, Zsuzsa
zeneszerző / composer: Polgár, Tibor
hangmérnök / sound director: Fék, György
díszlettervező / art director: Romvári, József
építész / architect: Wind, Pál
kosztüm / costume: Mátrai, Teréz
gyártásvezető / production manager: Óvári, Lajos
stúdióvezető / head of the studio: Marx, József
berendező / : Schiffer Ferenc
zenei összeállító / : Kerényi, Zoltánné
munkatárs / : Dorogi, Györgyi
vágóasszisztens / : Sívó, Júlia
felvételvezető / : Gottmann, Antal
művészeti vezető / : Marx, József
fotó / : Jávor, István
fővilágosító / : Marton, József (II.)
dalszövegíró / : Polgár, Tibor
hangmérnök asszisztens / : Csáki, János
segédfelvételvezető / : Villányi, Tamás
ének / : Karády, Katalin
maszkmester / : Mátrai, Sándor
konzultáns / : Rózsa, János
konzultáns / : Varga, Vera (II.)
munkatárs / : Szalontay, Árpádné

Szereplők / Cast:

(Erzsi) Kishonti, Ildikó
(járókelő 2) Bíró, Mihály (II.)
(a néni; old lady) Gombik, Oszkárné
(Elza) Tombe, Danielle du
(apáca) Dorogi, Györgyi
(nő a villamoson) Dudás, Mária
(járókelő) Bokor, Jenő
(bőrkabátos férfi) Szabó, István
(portás) Besenszky, György
(villamosvezető) Király, Béla
(várandós lány) Bartis, Éva
(villamosról leugró fiú) Jenei, I.
(a bácsi) Csáki, Károly
(keményarcú férfi) Kosik, László
(síró asszony) Pilmayer, Jánosné
(járókelő 3) Pintér, László
(egy férfi; a man) Gazdag, Gyula
(János felesége; János's wife) Halász, Judit (I.)
(sétáló) Oravecz, István
(Kata férje; Kata's husband) Balázsovits, Lajos
(kabátos férfi) Széll, Tamás (II.)
(hadnagy) Funtek, Frigyes
(Dr. Czakó) Litmann, László
(Pali) Bezerédi, Zoltán
(keményarcú férfi 2) Éles, Béla
(Kata) Bánsági, Ildikó
(János) Andorai, Péter
(öreg katona) Kiss, Lajos (VIII.)
(férfi a kávéházban) Németh, Lajos (I.)
(Günther Hoffmann) Dunai, Tamás
(pincér; waiter) Kovács, Károly (I)
(cukrásznő) Csengődi, Jánosné
Gyártó / Production Companies: Objektív Stúdió
Szinesség / Colour: színes
Hossz / Runtime & Lenght: 101 perc/min, 3110 m
Bemutató / Release Date: 1980-01-10 Budapest, Puskin
Díjak / Awards:

1980 - Nívódíj (Budapest Magyar Filmkritikusok Díja Szakmai zsűri)

1980 - Legjobb rendezés díja: Szabó, István (Berlin Nemzetközi Filmfesztivál Szakmai zsűri)

1981 - Oscar-jelölés (Hollywood Nemzetközi Filmfesztivál Szakmai zsűri)

1983 - Nívódíj (Tokió Nemzetközi Filmfesztivál Kulturális miniszter)

Tartalom / (Plot Summary – hungarian):

A II. világháború utolsó hónapjaiban Katát, akinek férjét a mozgalom bújtatja, és Jánost, aki a maga mozgalmi munkája miatt kényszerül illegalitásba, a körülmények idegenként, formálisan mégis férj-feleségként összezárják egy külvárosi házban. Hogy ezt lelki sérülések nélkül túléljék, tudják, hogy kölcsönös bizalomra van szükségük. Kettőjük közül Kata képes megteremteni az ehhez szükséges intimitást - a fellobbanó szerelem tartja őket életben, óvja lelki épségüket. A háború befejezése nem a kényszerhelyzet megszűnését, hanem az elválást, és az újra egymásra találás vágyának felébredését jelenti számukra. BE

Plot Summary / (Tartalom – angol nyelven):

In the last months of World War II Kata and János, in fact strangers to each other, are constrained to share a flat and live as husband and wife together in a house in the outskirts. Kata's husband is hid by the communist underground movement, while János is forced to hide because of his own activity in the movement. They both know that they need confidence to each other to be able to survive the situation emotionally. Kati is the one who is able to create the right atmosphere and intimacy between them and the budding love keeps them alive. The end of the war does not mean the end of the constrained situation at once: they have to get parted and then to feel the need of finding each other again.