filmkereső

BIZALOM

Confidence

Gyártási év / Production Year: 1979

rendező / director: Szabó, István
író / writer (novel): Szántó, Erika
író / writer (novel): Szabó, István
forgatókönyvíró / writer (screenplay): Szabó, István
dramaturg / story editor: Bíró, Zsuzsa (I)
operatőr / cinematographer: Koltai, Lajos
operatőr / cinematographer: Szabó, Gábor (I)
kameraman / camera operator: Gráczer, Rudolf
kameraman / camera operator: Kovács, Gyula (V.)
rendezőasszisztens / assistant director: Varga, Vera (II.)
vágó / editor: Csákány, Zsuzsa
zeneszerző / composer: Polgár, Tibor
hangmérnök / sound director: Fék, György
díszlettervező / art director: Romvári, József
építész / architect: Wind, Pál
kosztüm / costume: Mátrai, Teréz
gyártásvezető / production manager: Óvári, Lajos
stúdióvezető / head of the studio: Marx, József
konzultáns / : Rózsa, János
hangmérnök asszisztens / : Csáki, János
segédfelvételvezető / : Villányi, Tamás
konzultáns / : Varga, Vera (II.)
maszkmester / : Mátrai, Sándor
munkatárs / : Szalontay, Árpádné
berendező / : Schiffer Ferenc
zenei összeállító / : Kerényi, Zoltánné
munkatárs / : Dorogi, Györgyi
vágóasszisztens / : Sívó, Júlia
művészeti vezető / : Marx, József
fotó / : Jávor, István
felvételvezető / : Gottmann, Antal
dalszövegíró / : Polgár, Tibor
fővilágosító / : Marton, József (II.)
ének / : Karády, Katalin

Szereplők / Cast:

(hadnagy) Funtek, Frigyes
(járókelő 3) Pintér, László
(Pali) Bezerédi, Zoltán
(sétáló) Oravecz, István
(János) Andorai, Péter
(kabátos férfi) Széll, Tamás (II.)
(Günther Hoffmann) Dunai, Tamás
(pincér; waiter) Kovács, Károly (I)
(Dr. Czakó) Litmann, László
(Erzsi) Kishonti, Ildikó
(keményarcú férfi 2) Éles, Béla
(Kata) Bánsági, Ildikó
(Elza) Tombe, Danielle du
(öreg katona) Kiss, Lajos (VIII.)
(férfi a kávéházban) Németh, Lajos (I.)
(cukrásznő) Csengődi, Jánosné
(a néni; old lady) Gombik, Oszkárné
(nő a villamoson) Dudás, Mária
(járókelő 2) Bíró, Mihály (II.)
(apáca) Dorogi, Györgyi
(bőrkabátos férfi) Szabó, István
(járókelő) Bokor, Jenő
(portás) Besenszky, György
(villamosvezető) Király, Béla
(várandós lány) Bartis, Éva
(egy férfi; a man) Gazdag, Gyula
(János felesége; János's wife) Halász, Judit (I.)
(villamosról leugró fiú) Jenei, I.
(a bácsi) Csáki, Károly
(keményarcú férfi) Kosik, László
(Kata férje; Kata's husband) Balázsovits, Lajos
(síró asszony) Pilmayer, Jánosné
Gyártó / Production Companies: Objektív Stúdió
Szinesség / Colour: színes
Hossz / Runtime & Lenght: 101 perc/min, 3110 m
Bemutató / Release Date: 1980-01-10 Budapest, Puskin
Díjak / Awards:

1980 - Nívódíj (Budapest Magyar Filmkritikusok Díja Szakmai zsűri)

1980 - Legjobb rendezés díja: Szabó, István (Berlin Nemzetközi Filmfesztivál Szakmai zsűri)

1981 - Oscar-jelölés (Hollywood Nemzetközi Filmfesztivál Szakmai zsűri)

1983 - Nívódíj (Tokió Nemzetközi Filmfesztivál Kulturális miniszter)

Tartalom / (Plot Summary – hungarian):

A II. világháború utolsó hónapjaiban Katát, akinek férjét a mozgalom bújtatja, és Jánost, aki a maga mozgalmi munkája miatt kényszerül illegalitásba, a körülmények idegenként, formálisan mégis férj-feleségként összezárják egy külvárosi házban. Hogy ezt lelki sérülések nélkül túléljék, tudják, hogy kölcsönös bizalomra van szükségük. Kettőjük közül Kata képes megteremteni az ehhez szükséges intimitást - a fellobbanó szerelem tartja őket életben, óvja lelki épségüket. A háború befejezése nem a kényszerhelyzet megszűnését, hanem az elválást, és az újra egymásra találás vágyának felébredését jelenti számukra. BE

Plot Summary / (Tartalom – angol nyelven):

In the last months of World War II Kata and János, in fact strangers to each other, are constrained to share a flat and live as husband and wife together in a house in the outskirts. Kata's husband is hid by the communist underground movement, while János is forced to hide because of his own activity in the movement. They both know that they need confidence to each other to be able to survive the situation emotionally. Kati is the one who is able to create the right atmosphere and intimacy between them and the budding love keeps them alive. The end of the war does not mean the end of the constrained situation at once: they have to get parted and then to feel the need of finding each other again.