filmkereső

ÉLET MUZSIKÁJA, AZ

The Music of Lifetime

Gyártási év / Production Year: 1984

rendező / director: Palásthy, György
író / writer (novel): Jenbach, Béla
író / writer (novel): Stein, Leó
ötlet / idea: Kálmán, Vera
forgatókönyvíró / writer (screenplay): Nagibin, Jurij
dramaturg / story editor: Jermolin, Eduard
dramaturg / story editor: Újhelyi, János
operatőr / cinematographer: Herczenik, Miklós
operatőr / cinematographer: Belenykij, Grigorij
kameraman / camera operator: Benyó, Mihály
rendezőasszisztens / assistant director: Vladimirceva, Tamara
rendezőasszisztens / assistant director: Albrecht, István
vágó / editor: Losonczi, Teri
zeneszerző / composer: Kálmán, Imre
hangmérnök / sound director: Zilberstejn, Oleg
hangmérnök / sound director: Arató, János
díszlettervező / art director: Varga, Mátyás (I.)
díszlettervező / art director: Forosztyenko, Konsztantyin
kosztüm / costume: Budnyikova, Alina
kosztüm / costume: Csengey, Emőke
gyártásvezető / production manager: Milkisz, Lazar
gyártásvezető / production manager: Gerő, Péter (I.)
stúdióvezető / head of the studio: Bacsó, Péter
koreográfus / : Bokkadoro, Vera
zenei szerkesztő / : Tamássy, Zdenkó
koreográfus / : László, Péter (I.)
zenei szerkesztő / : Miklós, Dorka
zenei szerkesztő / : Péterdi, Miklós

Szereplők / Cast:

(Kálmán Imre) Huszti, Péter
(Paula) Piros, Ildikó
(Vera) Eszenyi, Enikő
(Eszterházy Ágnes) Plotnyikova, Tatyjana - Farkas, Zsuzsa
(Kálmán Imre anyja; Kálmán Imre's mother) Kállai, Ilona
(Kálmán Imre apja; Kálmán Imre's father) Szabó, Sándor (I)
(a gyermek Kálmán Imre; Kálmán Imre as a child) Alapi, Gergely
(Péter a Marica grófnőben; Peter in "Countess Maric) Kertész, Péter
(Pervicsné; Mrs. Pervics) Pásztor, Erzsi
(Podi, a penziósnő; Podi, hotel-owner) Lakatos, Gabriella
Makay, Sándor
(osztrák hivatalnok; Austrian official) Halász, László (I)
(táncoskomikus) Latabár, Kálmán
Finogejeva, Jelena
(Kálmán sógora; Kálmán's brother-in-law) Balázs, Péter
Germanova, Ljubov
Guzseva, Marina
(a Csárdáskirálynő; the Csárdás Princess) Sass, Sylvia
Kaszás, Attila
(táncos) Ernyey, Béla
Martinov, Szergej
(énekes) Melis, György
Boros, Zoltán (II)
Nyikityina, Tatyjana
(Hannelore titkárnő; secretary Hannelore) Mányai, Zsuzsa
Speer, Nikoletta
(Lieder úr, a hegedűművész; the violinist Mr. Liede) Helyey, László
Hűvösvölgyi, Ildikó
Vass, Gábor (I)
(énekes) Gulyás, Dénes (II.)
Horkai, János
(énekesnő) Kincses, Veronika
(Marica grófnő; Countess Marica) Farkas, Zsuzsa
(Stein, a szövegíró; the text-writer) Velenczey, István
Baranyi, László
Pászthy, Júlia
(Johann, inas; manservant Johann) Szerednyei, Béla
(Liza, a szobalány; Liza, the chamber-maid) Menszátor, Magdolna
(színigazgató; theatre director) Rátonyi, Róbert
Katona, János (I.)
(énekesnő) Zempléni, Mária
(énekesnő) Zsadon, Andrea
Kovács, Zsuzsa
(Jenbach, a szövegíró; Jenbach, the text-writer) Harkányi, Endre
(énekes) Ilosfalvy Róbert
Gubanova, Irina
Miklósy, György
Korcsmáros, Péter
Ferapontov, Vlagyimir
Ullmann, Mónika
(táncoskomikus; dancer-comedian) Latabár, Kálmán
Gyártó / Production Companies: Dialóg Játékfilmstúdió, Moszfilm, SZOVINFILM, Zenés Filmek Stúdiója
Szinesség / Colour: színes
Hossz / Runtime & Lenght: 107 perc/min, 3617 m
Bemutató / Release Date: 1985-10-03 Budapest, Bartók, Kőbánya, Május 1., Oli
Díjak / Awards:

Tartalom / (Plot Summary – hungarian):

A film az "operettkirály" korántsem mindig operettbe illő, sikerekben, bukásokban és szorongásokban egyaránt gazdag életét követi végig. A gyermek Kálmán Imre a békebeli pesti biedermeier idillben fütyüli el hibátlanul Liszt egyik darabját. Sikertelen ügyvédi próbálkozások, vesztett perek után kezdetét veszi a fényes karrier: a pesti, a bécsi diadalút. A film Kálmán felcsendülő műveibe illően megszépíti Bécs annektálását, majd a francia és amerikai emigráció éveit. A zárkózott, pocakot eresztett zeneszerző végül azt is bölcsen veszi tudomásul, hogy Veruska, az egykori kóristalány feleség elhagyja egy ifjúért. FE

Plot Summary / (Tartalom – angol nyelven):

This film follows the life of the "Operetta-king" from the age of four, a life which was not always a suitable theme for an operetta, but was full of success, failure and anguish. The child Kálmán Imre whistles one of Liszt's pieces faultlessly in an idyllic Austro-Hungarian, pre-World War I environment. Following a series of failures as a lawyer and a number of lost law-suits, the fantastic career, the triumphal march through Budapest and Vienna starts off. The film beautifies the annexation of Vienna in a way fit for Kálmán's operettas heard in the film, as well as the years of emigration in France and America. In the end, the plump, introverted composer is willing to wisely accept even the fact that Veruska, his wife who once used to be the member of the choir, leaves him for a younger man.