filmkereső

ÉLET MUZSIKÁJA, AZ

The Music of Lifetime

Gyártási év / Production Year: 1984

rendező / director: Palásthy, György
író / writer (novel): Stein, Leó
író / writer (novel): Jenbach, Béla
ötlet / idea: Kálmán, Vera
forgatókönyvíró / writer (screenplay): Nagibin, Jurij
dramaturg / story editor: Újhelyi, János
dramaturg / story editor: Jermolin, Eduard
operatőr / cinematographer: Belenykij, Grigorij
operatőr / cinematographer: Herczenik, Miklós
kameraman / camera operator: Benyó, Mihály
rendezőasszisztens / assistant director: Albrecht, István
rendezőasszisztens / assistant director: Vladimirceva, Tamara
vágó / editor: Losonczi, Teri
zeneszerző / composer: Kálmán, Imre
hangmérnök / sound director: Zilberstejn, Oleg
hangmérnök / sound director: Arató, János
díszlettervező / art director: Forosztyenko, Konsztantyin
díszlettervező / art director: Varga, Mátyás (I.)
kosztüm / costume: Budnyikova, Alina
kosztüm / costume: Csengey, Emőke
gyártásvezető / production manager: Milkisz, Lazar
gyártásvezető / production manager: Gerő, Péter (I.)
stúdióvezető / head of the studio: Bacsó, Péter
zenei szerkesztő / : Péterdi, Miklós
zenei szerkesztő / : Tamássy, Zdenkó
koreográfus / : Bokkadoro, Vera
koreográfus / : László, Péter (I.)
zenei szerkesztő / : Miklós, Dorka

Szereplők / Cast:

(Kálmán Imre) Huszti, Péter
(Paula) Piros, Ildikó
(Vera) Eszenyi, Enikő
(Eszterházy Ágnes) Plotnyikova, Tatyjana - Farkas, Zsuzsa
(Kálmán Imre anyja; Kálmán Imre's mother) Kállai, Ilona
(Kálmán Imre apja; Kálmán Imre's father) Szabó, Sándor (I)
(a gyermek Kálmán Imre; Kálmán Imre as a child) Alapi, Gergely
(Péter a Marica grófnőben; Peter in "Countess Maric) Kertész, Péter
(Pervicsné; Mrs. Pervics) Pásztor, Erzsi
(Podi, a penziósnő; Podi, hotel-owner) Lakatos, Gabriella
Horkai, János
Gubanova, Irina
(Stein, a szövegíró; the text-writer) Velenczey, István
Ferapontov, Vlagyimir
Ullmann, Mónika
Baranyi, László
Makay, Sándor
Finogejeva, Jelena
(színigazgató; theatre director) Rátonyi, Róbert
Katona, János (I.)
Germanova, Ljubov
(Jenbach, a szövegíró; Jenbach, the text-writer) Harkányi, Endre
Pászthy, Júlia
(énekesnő) Zempléni, Mária
Guzseva, Marina
Miklósy, György
(énekesnő) Zsadon, Andrea
Kaszás, Attila
(táncoskomikus; dancer-comedian) Latabár, Kálmán
(énekes) Ilosfalvy Róbert
Martinov, Szergej
(osztrák hivatalnok; Austrian official) Halász, László (I)
(táncoskomikus) Latabár, Kálmán
Korcsmáros, Péter
Nyikityina, Tatyjana
(Kálmán sógora; Kálmán's brother-in-law) Balázs, Péter
Speer, Nikoletta
Vass, Gábor (I)
(énekesnő) Kincses, Veronika
(Marica grófnő; Countess Marica) Farkas, Zsuzsa
(táncos) Ernyey, Béla
(énekes) Melis, György
(a Csárdáskirálynő; the Csárdás Princess) Sass, Sylvia
(Johann, inas; manservant Johann) Szerednyei, Béla
(Hannelore titkárnő; secretary Hannelore) Mányai, Zsuzsa
(Liza, a szobalány; Liza, the chamber-maid) Menszátor, Magdolna
(Lieder úr, a hegedűművész; the violinist Mr. Liede) Helyey, László
Hűvösvölgyi, Ildikó
Boros, Zoltán (II)
Kovács, Zsuzsa
(énekes) Gulyás, Dénes (II.)
Gyártó / Production Companies: Dialóg Játékfilmstúdió, Moszfilm, SZOVINFILM, Zenés Filmek Stúdiója
Szinesség / Colour: színes
Hossz / Runtime & Lenght: 107 perc/min, 3617 m
Bemutató / Release Date: 1985-10-03 Budapest, Bartók, Kőbánya, Május 1., Oli
Díjak / Awards:

Tartalom / (Plot Summary – hungarian):

A film az "operettkirály" korántsem mindig operettbe illő, sikerekben, bukásokban és szorongásokban egyaránt gazdag életét követi végig. A gyermek Kálmán Imre a békebeli pesti biedermeier idillben fütyüli el hibátlanul Liszt egyik darabját. Sikertelen ügyvédi próbálkozások, vesztett perek után kezdetét veszi a fényes karrier: a pesti, a bécsi diadalút. A film Kálmán felcsendülő műveibe illően megszépíti Bécs annektálását, majd a francia és amerikai emigráció éveit. A zárkózott, pocakot eresztett zeneszerző végül azt is bölcsen veszi tudomásul, hogy Veruska, az egykori kóristalány feleség elhagyja egy ifjúért. FE

Plot Summary / (Tartalom – angol nyelven):

This film follows the life of the "Operetta-king" from the age of four, a life which was not always a suitable theme for an operetta, but was full of success, failure and anguish. The child Kálmán Imre whistles one of Liszt's pieces faultlessly in an idyllic Austro-Hungarian, pre-World War I environment. Following a series of failures as a lawyer and a number of lost law-suits, the fantastic career, the triumphal march through Budapest and Vienna starts off. The film beautifies the annexation of Vienna in a way fit for Kálmán's operettas heard in the film, as well as the years of emigration in France and America. In the end, the plump, introverted composer is willing to wisely accept even the fact that Veruska, his wife who once used to be the member of the choir, leaves him for a younger man.