Elhunyt Nepp József Kossuth- és Balázs Béla-díjas rajzfilmrendező, forgatókönyvíró, tudatta családja hétfőn az MTI-vel.
Idén 14. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált. November 14. és 19. között 43 országból több mint 100 filmet vetítenek Budapesten, november 23. és 25. között pedig Pécsett és Szegeden láthatnak válogatást az érdeklődők.
A legjobb filmnek járó Ezüst Ibolya-díjat nyerte el Sopsits Árpád A martfűi rém című filmje az olaszországi Parma Music Film Festivalon, melynek szakmai zsűrije Szabó Gábort a legjobb operatőr díjával tüntette ki.
Meghalt Jan Tríska neves cseh színész, aki számos amerikai filmben is szerepelt. A nyolcvanéves művész hétfőn kórházban halt meg, miután új filmje forgatása előtt a Károly-hídról beesett a Moldvába és súlyos sérüléseket szenvedett, közölték hétfőn Prágában.
Metropolitan operák, Bolsoj balett-előadások, vezető angol és orosz színházak darabjai, valamint a világ vezető múzeumainak tárlatait is megtekintheti a közönség az Uránia Nemzeti Filmszínház mozivásznán a 2017/18-as évadban.
Hatvanadik születésnapját ünnepli szeptember 21-én Ethan Coen amerikai filmrendező, forgatókönyvíró, producer. Neve és pályája elválaszthatatlan szintén rendező bátyjától, Joel Coentől, akivel több mint harminc éve dolgoznak együtt, s olyan filmeket jegyeznek, mint a Fargo vagy a Nem vénnek való vidék.
A tervek szerint Bud Spencer születésnapjára, október végére kerülhet ki a színészt ábrázoló egész alakos bronzszobor a budapesti Corvin sétányra, közölte a Józsefvárosi Önkormányzat az MTI-vel.
Barcelonában debütál a Trónok harca televíziós sorozatról szóló világkörüli vándorkiállítás október végén.
Több befejezést fognak forgatni a Trónok harca utolsó epizódjához, így
akarják elejét venni annak, hogy kiszivárogjon, miként végződik a
népszerű sorozat. A 7. évadot amúgy egymilliárdszor töltötték le illegálisan.
Megtartották Vlagyivosztokban Alekszej Ucsityel Matilda című filmjének premier előtti vetítését nem sokkal az után, hogy Moszkvában órákkal a tervezett bemutatója előtt hétfőn lemondták a Miklós herceg, a későbbi II. Miklós cár és egy szentpétervári balerina, Matilda Kseszinszkaja szerelmi viszonyáról szóló történelmi filmdráma vetítését biztonsági okokra hivatkozva.
Órákkal tervezett vetítése előtt lemondták a Miklós herceg, a későbbi II. Miklós cár és egy szentpétervári balerina, Matilda Kseszinszkaja szerelmi viszonyáról szóló történelmi filmdráma, a Matilda premier előtt moszkvai bemutatóját.
Az MTVA filmforgalmazóként egy francia alkotással mutatkozott be tavaly tavasszal. Sophie Marceau A boldogság sosem jár egyedül című filmben egy fizikailag ragyogó, de pszichésen labilis állapotban lévő 40 körüli anyukát alakított, aki egy hasonló korú, viszont a 20-asok között keresgélő férfit (Gad Elmaleh) bűvöl el lépésről lépésre. Ott egy kicsit sok volt a bohózati elem (bevett szófordulattal: helyzetkomikum), az elegáns színésznő a világ innenső feléről nézve túl sokszor vesztette el az egyensúlyát – beértük volna kevesebbel is.
A női főszereplő Kate Mossra emlékeztet
Egy évvel később újabb francia filmet mutat be az MTVA – egy másik ragyogó, 40 körüli nő most a sors és a karrierépítés furcsa fintorából egy 20 körüli fiatalembert varázsol el – kevesebb a pocsolyába esés vagy a nyíló autóba ütközés, ami jót tesz a nézőtérnek is. A Felcsípve aranyos film. A sztori következetes és megfelelően fordulatos ahhoz, hogy jó ütemben tudjunk elérzékenyülni, majd a könnyeink óvatos elmorzsolása után felszabadultan kacagni. A szereplők motivációi a biztos kézzel vezetett történetben szépen összeállnak, a film könnyedségéhez illő szinten indokoltak. Némi logikátlanság fellelhető a fordulatok indoklásában (pl. a női magazin szerkesztője számára korlátozottan világos a milf illetve a puma szavak többletjelentése), de megvannak a jól kiszámítható drámai csúcsok és mélypontok, összességében a néző kiválóan szórakozik.
A fiatalember karakteres arca kamera után kiált
A női főszereplő (Virginie Efira) az angol modell Kate Mossra emlékeztet, de nála puhább, szelídebb. A főszereplő fiatalember (Pierre Niney) karakteres arca valóban kamera után kiált. Az apafigura hedonista, vidám és bölcs, a kamasz lányok tenyérbe mászóan pimaszok és szeretetéhesek egyszerre, több ponton felbukkan az ödipuszi motívum és a kapuzárási pánik is. Sokszor fordul a kocka, a fiatalok viselkednek számító felnőttként és az idősebbek lebegnek elveszett kamaszokként. A megválaszolhatatlan, de mégis feltett párkapcsolati kérdések bölcs belátással nyitva felejtődnek. Vannak utalások, hogy mit is gondol a forgatókönyvíró ezekről – az apa saját múltjából elmesélt kalandja mutatja az egyik, talán legvalószínűbb jövőt – de gondosan a végkifejlet előtt említve, hogy gyorsan el is feledkezhessünk róla.
A jelenre sem múlt, sem jövő nem vet árnyékot
Hiszen most a jelen van, ezért sem a fiú, sem az asszony nem adhat választ az aktuális kérdésre – mi lesz a nyolcadik, kilencedik randi után. A közös történet elején a fiú bölcsebb, a végén az asszony – a jelenre sem múlt, sem jövő nem vet árnyékot. És miért ne ezzel az érzéssel hagynánk ott a vetítőt?
Akinek ajánljuk:
• akik szeretik a nem konvencionális kapcsolatokat ízlésesen tálaló romantikus filmeket
• akik szeretnek szép embereket látni a vásznon
• akik hisznek a szerelemben
Akiknek nem ajánljuk:
• akik a moziban sem tudnak kikapcsolni
• akik szerint egy filmnek mindenképpen megoldást kell adnia a feltett kérdésekre
• akciófilmek rajongóinak
Felcsípve
20 ans d'écart, francia vígjáték, 92 perc, 2013
rendező, forgatókönyv: David Moreau, szereplők: Virginie Efira (Alice Lantins), Pierre Niney (Balthazar Apfel), Charles Berling (Luc Apfel)
Gilles Cohen (Vincent Khan)
forgalmazza: MTVA
bemutató: 2013. június 6.
KA