Elhunyt Nepp József Kossuth- és Balázs Béla-díjas rajzfilmrendező, forgatókönyvíró, tudatta családja hétfőn az MTI-vel.
Idén 14. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált. November 14. és 19. között 43 országból több mint 100 filmet vetítenek Budapesten, november 23. és 25. között pedig Pécsett és Szegeden láthatnak válogatást az érdeklődők.
A legjobb filmnek járó Ezüst Ibolya-díjat nyerte el Sopsits Árpád A martfűi rém című filmje az olaszországi Parma Music Film Festivalon, melynek szakmai zsűrije Szabó Gábort a legjobb operatőr díjával tüntette ki.
Meghalt Jan Tríska neves cseh színész, aki számos amerikai filmben is szerepelt. A nyolcvanéves művész hétfőn kórházban halt meg, miután új filmje forgatása előtt a Károly-hídról beesett a Moldvába és súlyos sérüléseket szenvedett, közölték hétfőn Prágában.
Metropolitan operák, Bolsoj balett-előadások, vezető angol és orosz színházak darabjai, valamint a világ vezető múzeumainak tárlatait is megtekintheti a közönség az Uránia Nemzeti Filmszínház mozivásznán a 2017/18-as évadban.
Hatvanadik születésnapját ünnepli szeptember 21-én Ethan Coen amerikai filmrendező, forgatókönyvíró, producer. Neve és pályája elválaszthatatlan szintén rendező bátyjától, Joel Coentől, akivel több mint harminc éve dolgoznak együtt, s olyan filmeket jegyeznek, mint a Fargo vagy a Nem vénnek való vidék.
A tervek szerint Bud Spencer születésnapjára, október végére kerülhet ki a színészt ábrázoló egész alakos bronzszobor a budapesti Corvin sétányra, közölte a Józsefvárosi Önkormányzat az MTI-vel.
Barcelonában debütál a Trónok harca televíziós sorozatról szóló világkörüli vándorkiállítás október végén.
Több befejezést fognak forgatni a Trónok harca utolsó epizódjához, így
akarják elejét venni annak, hogy kiszivárogjon, miként végződik a
népszerű sorozat. A 7. évadot amúgy egymilliárdszor töltötték le illegálisan.
Megtartották Vlagyivosztokban Alekszej Ucsityel Matilda című filmjének premier előtti vetítését nem sokkal az után, hogy Moszkvában órákkal a tervezett bemutatója előtt hétfőn lemondták a Miklós herceg, a későbbi II. Miklós cár és egy szentpétervári balerina, Matilda Kseszinszkaja szerelmi viszonyáról szóló történelmi filmdráma vetítését biztonsági okokra hivatkozva.
Órákkal tervezett vetítése előtt lemondták a Miklós herceg, a későbbi II. Miklós cár és egy szentpétervári balerina, Matilda Kseszinszkaja szerelmi viszonyáról szóló történelmi filmdráma, a Matilda premier előtt moszkvai bemutatóját.
A brit Second Run kiadót 2005-ben alapították meg azzal a céllal, hogy elektronikus hordozón is hozzáférhetővé tegyék a filmtörténeti szempontból jelentős, díjakat nyert művészfilmeket. Minden műfajból és nyelvterületről válogatnak, a kiválasztás egyetlen szempontja a minőség. Olyan filmeket adnak ki, amelyeket minden filmrajongónak ismernie kell, de eddig nehezen voltak elérhetőek. Minden kiadványuk digitálisan felújított, eredeti nyelven, új angol felirattal kerül piacra. Nem meglepő, hogy a MaNDA filmtörténeti sorozatának több darabját is megjelentették korábban, köztük Szabó István, Mészáros Márta, Huszárik Zoltán és Szőts István filmjeit.
Jancsó Miklós Szerelmem, Elektrája az első, amely Blu-Ray lemezen is megjelent. A kritikai fogadtatás igen lelkes, ezért joggal bízhatunk benne, hogy az együttműködés folytatódik.
„Metaforikus és metafizikai oly módon, hogy Pasolini mitologikus munkáival vethető össze, Jancsó hangja azonban teljesen egyedi. Bár a film veszíthet néhány nézőt az euforikus, szimbolikus és anakronisztikus befejezés miatt, a piros helikopter feltűnésével, de üzenete érvényes marad. Határozott politikai allegória és elsőrendű, lenyűgöző mozi.” (Cinevue) A mindig kitűnő Second Run önmagát is felülmúlta új kiadványával, a magyar rendező, Jancsó Miklós elégikus görög mítosz átdolgozásának újonnan felújított változatával. Az 1974-ben forgatott film már témája miatt is merész – egy zsarnok által uralt elnyomott társadalmat mutat be, ami nem szolgálhatott a magyar kommunista hatóságok örömére – de ha figyelembe vesszük a szerkezetet és formát, ami 12 hosszú és bonyolultan koreografált beállításból áll, látjuk meg Jancsó valódi vakmerőségét. (...) Ha csak egyetlen szimbolista magyar filmet nézel meg a hetvenes évekből az idén, ez legyen az.” (Herald Scotland) „Csábító lenne a kritikusi közhellyel élni, miszerint »ilyet még nem láttunk«, de ez nem lenne teljesen igaz: összehasonlítást lehet tenni Fellinivel, Szergej Paradzsanovval és (komolyan!) Busby Berkeley-vel. Ezek azonban pontatlan referenciapontok: Jancsó egyedi volt, saját vízióval. Ez a film az egyik legnagyobb eredménye, amely megmutatja, milyen óvatos is a legtöbb mozi. (Moviemail) |
mandarchiv.hu